europejski tydzień sportu

Czas na aktywność, czas na #BeActive

Strefa Aktywności ETS 2019
logo

Dzień Sportu


2019-09-27 Siemianowice Śl

Adres: Szkolna 15, 41-100 Siemianowice Śl
Organizator:Szkoła Podstawowa nr 3



Godzina 9.50
Wspólna rozgrzewka przy muzyce na podwórku szkolnym.
Zasady punktacji : przy startujących 5 klasach
I miejsce w każdej z zabaw – 5 pkt.
II miejsce w każdej z zabaw – 4 pkt.
III miejsce w każdej z zabaw – 3 pkt.
IV miejsce w każdej z zabaw – 2 pkt.
V miejsce w każdej z zabaw – 1 pkt.
O zajętym miejscu w klasyfikacji końcowej decyduje suma punktów za poszczególne zabawy. W przypadku, gdy dwa lub więcej zespołów zdobędzie taką samą liczbę punktów o zajętym miejscu decyduje większa ilość I miejsc.
Klasy przechodzą wraz z opiekunem do poszczególnych stacji według kolejności zapisanej w karcie startowej klasy.Za kartę startową odpowiedzialny jest opiekun klasy. Na każdej z stacji znajduje się sędzia, który odmierza czas próby (5 minut) oraz zlicza ilość uczniów, którzy wykonali poprawnie próbę w tym czasie. Po wykonaniu zadania sędzia wpisuje wynik do karty startowej. Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona próbę jak największą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki. Opiekun klasy jest odpowiedzialny za pilnowanie kolejki.
Miejsce i opis każdej z stacji
1) Plac zabaw
Rzut woreczkiem do celu – Uczniowie ustawieni w rzędzie rzucają woreczkami do kosza trzymanego przez kapitana klasy. Kapitan ustawiony 5 metrów od ucznia rzucającego stojący w kole. Uczeń po oddaniu dwóch rzutów udaje się na koniec kolejki. Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut trafi do kosza większą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki.

2) Boisko przed budynkiem szkolnym
Podania piłki ręcznej- Ustawienie w dwóch rzędach naprzeciwko siebie w odległości 5m. Uczeń podaje piłkę do osoby stojącej naprzeciwko a następnie udaje się na koniec swojej kolejki. Klasa zdobywa punkt za każdą złapaną piłkę. Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut złapie piłkę większą ilość razy

3) Małe boisko
Skoki na skakance- Uczniowie ustawieni w rzędzie w odległości 4 metrów od skakanki. Na sygnał sędziego uczeń biegnie do skakanki i wykonuje 5 przeskoków. Za każde 5 prawidłowo wykonanych przeskoków (bez skucia) drużyna uzyskuje punkt. Jeżeli uczeń podczas skoków skuje się wraca do swojego rzędu nie zdobywając punktu dla klasy. Sygnałem do startu następnego zawodnika jest przybicie piątki osoby wracającej.


4) Miejsce przy garażu
Strzał do bramki – W czasie 5 minut uczniowie kolejno strzelają nogą z wyznaczonego miejsca w bramkę narysowaną na ścianie. Na bramie są zapisane pola z punktami. W zależności w jaką strefę bramy trafi piłka tyle uczeń zdobywa punktów dla klasy. Wygrywa klasa, która w sumie zdobędzie największą liczbę punktów.
3 2 3
2 0 2
1 1 1

5) Zielone boisko
Sztafeta wahadłowa z pałeczką- Uczniowie ustawieni w dwóch rzędach naprzeciwko siebie w odległości 18 m- na sygnał sędziego pierwszy zawodnik startuje obiega rząd ustawiony naprzeciw i przekazuje pałeczkę pierwszej osobie z rzędu. Wygrywa klasa która w czasie 5 minut przekaże pałeczkę większą ilość razy.
Część IV
10.45
Wspólna rozgrzewka przy muzyce na podwórku szkolnym
Zasady punktacji : przy startujących 12 klasach wyróżniamy 2 kategorie 4-5 (6 klas)oraz 6-8 (6 klas)
I miejsce w każdej z zabaw – 6 pkt.
II miejsce w każdej z zabaw – 5 pkt.
III miejsce w każdej z zabaw – 4 pkt.
IV miejsce w każdej z zabaw – 3 pkt.
V miejsce w każdej z zabaw – 2 pkt.
VI miejsce w każdej z zabaw – 1 pkt.
O zajętym miejscu w klasyfikacji końcowej decyduje suma punktów za poszczególne zabawy. W przypadku, gdy dwa lub więcej zespołów zdobędzie taką samą liczbę punktów o zajętym miejscu decyduje większa ilość I miejsc.
Klasy przechodzą wraz z opiekunem do poszczególnych stacji według kolejności zapisanej w karcie startowej klasy.Za kartę startową odpowiedzialny jest opiekun klasy. Na każdej z stacji znajduje się sędzia, który odmierza czas próby (5 minut) oraz zlicza ilość uczniów, którzy wykonali poprawnie próbę w tym czasie. Po wykonaniu zadania sędzia wpisuje wynik do karty startowej. Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona próbę jak największą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki. Opiekun klasy jest odpowiedzialny za pilnowanie kolejki.
Miejsce i opis każdej z stacji
1) Sala gimnastyczna D
Zwinnościowy tor przeszkód- Uczniowie pojedynczo pokonują tor przeszkód reszta klasy ustawiona w rzędzie. Znakiem do startu następnej osoby jest „przybicie piątki”. Uczeń zdobywa punkt dla klasy jeżeli prawidłowo pokona wszystkie przeszkody.

2) Małe boisko
Odbicia siatkarskie o ścianę- Uczniowie ustawieni w rzędzie pierwszy ma piłkę do siatkówki. Na sygnał startu uczeń podbiega do ściany i wykonuje 6 odbić siatkarskich o ścianę nad wyznaczoną linią ( sposób górny lub dolny). Uczeń nie zdobywa punktu dla klasy jeśli w czasie wykonywania ćwiczenia piłka spadnie mu na ziemię(wtedy przerywa i podaje piłkę następnemu w kolejce). Odbicie piłki po niżej linii jest niezaliczone lecz nie kończy próby. Wygrywa klasa, której uczniowie wykonają poprawnie zadanie większą ilość razy w czasie 5 minut, z zachowaniem kolejki.

3) Boisko zielone
Rzuty do kosza- Uczniowie ustawieni w rzędzie po prawej stronie kosza. Do dyspozycji klasy są 3piłki .Po wykonanym rzucie uczeń przekazuje piłkę następnej osobie bez piłki w kolejce. Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut trafi do kosza większą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki.



4) Miejsce przy garażu
Sznur – Dwie wyznaczone osoby kręcą sznurem – Uczeń zdobywa punkt dla klasy jeżeli poprawnie wskoczy i wyskoczy z kręcącego się sznura. Uczniowie wykonują zadanie pojedynczo i zachowują prawidłową kolejkę. Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona prawidłowo zadanie większą ilość razy.

5) Boisko przed budynkiem szkoły
Gazetowa sztafeta- Trasa biegu wyznaczona 4 pachołkami. Uczeń pierwszy w rzędzie posiada rozłożoną podwójną stronę z gazety na klatce piersiowej , jego zadaniem jest przebiegnięcie trasy bez dotykania gazety rękami. Uczeń nie zdobywa punktu dla klasy jeśli gazeta spadnie na ziemię lub przytrzyma ją rękami. Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona prawidłowo zadanie większą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki.

6) Boisko przed budynkiem szkoły
Hulajnoga- Uczniowie ustawieni w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Na sygnał sędziego uczeń jedzie na hulajnodze pokonując slalom minąwszy ostatnią tyczkę przekazuje hulajnogę koledze ustawianemu naprzeciwko. Uczeń nie zdobywa punktu dla klasy jeżeli przewróci tyczkę slalomu lub pokona slalom w niewłaściwy sposób.Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona prawidłowo zadanie większą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki.

7) Sala gimnastyczna D
Slalom z piłką do koszykówki- Uczniowie ustawieni po dwóch stronach slalomu w rzędzie. Na sygnał sędziego uczeń kozłując piłkę pokonuje slalom minąwszy ostatnią tyczkę podaje piłkę uczniowi ustawionemu naprzeciw. Uczeń nie zdobywa punktu dla klasy jeżeli zgubi piłkę lub przewróci tyczkę slalomu .Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona prawidłowo zadanie większą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki.

8) Małe boisko
Rzuty o ścianę- Uczniowie ustawieni w rzędzie pierwszy ma piłkę do ręcznej. Na sygnał startu uczeń podbiega do ściany i wykonuje 6 rzutów jednorącz o ścianę nad wyznaczoną linią. Uczeń nie zdobywa punktu dla klasy jeśli w czasie wykonywania ćwiczenia piłka spadnie mu na ziemię. Rzut piłki po niżej linii jest niezaliczony lecz nie kończy próby jeżeli uczeń złapie piłkę. Wygrywa klasa, której uczniowie wykonają poprawnie zadanie większą ilość razy w czasie 5 minut z zachowaniem kolejki.

9) Boisko zielone
Slalom z piłką do nogi- Uczniowie ustawieni po dwóch stronach slalomu w rzędzie. Na sygnał sędziego uczeń prowadzi piłkę nogą, pokonuje slalom i minąwszy ostatnią tyczkę podaje piłkę uczniowi ustawionemu naprzeciw. Uczeń nie zdobywa punktu dla klasy jeżeli przewróci tyczkę slalomu lub nie minie wszystkich tyczek .Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona prawidłowo zadanie większą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki.

10) Miejsce przy garażu
Trafiony zatopiony – W czasie 5 minut uczniowie kolejno strzelają nogą z wyznaczonego miejsca w bramę garażową. Na bramie są zapisane pola z punktami. W zależności w jaką strefę bramy trafi piłka tyle uczeń zdobywa punktów dla klasy. Wygrywa klasa, która w sumie zdobędzie największą liczbę punktów.
10 4 10
5 1 5
3 2 3
11) Boisko przed budynkiem szkoły
Bieg po slalomie- Uczniowie w czasie 5minut kolejno wykonują bieg po slalomie. Sygnałem startu dla następnej osoby jest „przybicie piątki” . Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona prawidłowo zadanie większą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki.

12) Boisko przed budynkiem szkoły
Hula-hop- Uczniowie ustawieni w kole trzymając się za ręce, hula hop między rekami . Uczniowie mają za zadanie przejść przez koło przy nie rozłączaniu rąk. Za każde przejście zawodnika klasa otrzymuje 1 punkt. Wygrywa klasa, która w czasie 5 minut wykona prawidłowo zadanie większą ilość razy z zachowaniem prawidłowej kolejki.


Europejski Tydzień Sportu to cykliczna impreza, która inspiruje do wszelkiego rodzaju
twórczych, sportowych działań w różnych krajach. Sprawdź jakie wydarzenia odbywają
się w Polsce w tym roku.
#beactive europejski tydzien sportu Ministerstwo sportu i turystyki projekt współfinansowany w ramach programu Uni Europejskiej Erasmus +